Gods Of Guitar

Jag är ingen fanatiker av samlingsplattor, och har alltid haft svårt att förstå dessa mixplattor. Det brukar ofta bara vara hälften som är bra, eller att de känns rätt placerade på just det samlingsalbumet. Men, nu har jag fått ge mig igen. Dubbelplattan Gods Of Guitar som släpptes före årsskiftet är en kanonsamling med 38 låtar av våra främsta musiker och grupper. Cream, Queen, Rush, Ramones, Who, Lynyrd Skynyrd, Bon Jovi, Rainbow, Motorhead med flera med flera förgyller denna platta med sina klassiska låtar från dåtid och nutid. Det är inte en enda låt som jag tycker känns malplacerad eller inte gillar. Klockren investering för alla anhängare av klassisk rock och hårdrock.

Betyg: 8/10



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0