Fick ett besök och tips på DEED

En dag dök det upp en läsare av min blogg och räckte över en platta som han tyckte jag skulle lyssna på, självklart sa jag, och inte mindre spännande blev det när sångerskan på plattan är en storumantjej, Emma Fredriksson. Gruppen heter Deed och de har just släppt en EP med fyra låtar.  Bandet bildades 2007 i Stockholm och klassas som Groove/Heavy Metal. Måste säga att jag gillar det jag hört av denna EP, inte minsta gillar jag helskarpt inledningsspåret Beg For It och andra låten Bend´s End. Hoppas verkligen att det blir något mer av detta. Emma har en fantastisk röst och lyfter hela plattan.
Här kommer ett litet smakprov från bandet och deras spelning på Fryshuset i januari 2010, tyvärr är inte ljudkvaliten den bästa, det låter betydligt bättre på plattan :-)





Läs mer på www.deedband.com





Emma Fredriksson

Kommentarer
Postat av: Anonym

o EP:n går att köpa på RA:s tyger!;) Den är kanon o Emma är som vanligt grymt bra!!!

2010-09-14 @ 11:09:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0