DARE - Beneath The Shining Water

Jag kritiserade senaste plattan från Dare, men det beror ju på att ribban ligger högt med tanke på deras tidigare plattor. Personligen tycker jag att denna platta från 2004 är en av de absolut bästa, det här är melodiös rock när den är som bäst. Man kan utan problem sätta på plattan och krypa under täcket och bara njuta. Hela plattan består av skön FM rock som helt klart skulle kunna spelas då du ligger i ett SPA med tända ljus och ett glas vin i handen. Darren Wharton som började sin karriär i Thin Lizzy har verkligen lyckats behålla lite av Lizzytråden med det mystiska och irländska tongångarna. Jag var bara tvungen att skriva några rader om denna sköna platta som jag tycker alla borde ha i skivstället och plocka fram just vid de där speciella tillfällena.

Betyg: 8/10


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0