BIGELF - Cheat The Gallows

Vilken spännande platta, lyssna på den om ni vågar. Det här är annorlunda. Jag fick höra denna fantastiska grupp live på årets SRF, och fastnade direkt. Det här låter inte som något ni hört tidigare, jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva musiken, men jag försöker, pop, hårdrock, punk, mixat i en kombination av Black Sabbath, Pink Floyd, Queen, Deep Purple, i en salig psykadelisk blandning. Man kan ana långa drag av orgeltoner från Jon Lord till dissade gitarrer, men det är inga problem att både hoppa lös, skaka håret, dunka näven eller snällt lalla med i de olika låtarna. Dessa progressiva rockare bildade bandet Bigelf i Los Angeles 1991 och har släppt tre album. Detta är en platta för den som vågar, och själv måste jag ge den några varv till innan jag bestämmer mig vart i skivhögen den hamnar. Jag vågar mig dock på ett betyg(som förvisso kan komma att ändras inom några dagar) efter de fyra första genomlyssningarna.

Betyg: 6/10


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0