SLASH - SLASH

Varför ska man vara så principfast och fördomsfull? Det undrar jag efter att ha köpt senaste plattan med Slash. Jag har ju läst massor om detta gitarrfenomen, och om hans storhet under sin tid i Guns ´n Roses. Jag har läst om hans Sverigespelning, och sett hur hans album vecka efter vecka legat i albumtoppen. Men, jag hade bestämt mig, dålig musik. Till slut var jag tvungen att inhandla plattan ändå, ett vad mot mig själv, som jag också förlorade. Vilken underbart bra platta. Med alla dessa stora gästartister på sång så kan det inte annat än bli bra. Dessutom är det bra välskrivna rocklåtar rakt igenom. Gillar ´Cruzify The Dead med Ozzy på sång, och jag kan säga att inte en enda låt på Ozzys platta Scream håller i närheten samma klass som denna. Promise är en riktigt svängig rockrökare med Chris Cornell på sången.  Avslutningslåten We´re All Gonna Die med Iggy Pop på sång är en kanonavslutning på en suverän platta.
På plattan medverkar: Ian Astbury (The Cult), Chris Cornell (Soundgarden), Rocco DeLuca, Fergie (Blackeyed Peas), Dave Grohl (Nirvana/Foo Fighters), Myles Kennedy, Kid Rock, Lemmy Kilmeister (Motorhead), Adam Levine (Maroon 5), Duff McKagan (Guns N' Roses/Velvet Revolver), M. Shadows (Avenged Sevenfold), Ozzy Osbourne, Iggy Pop och Andrew Stockdale (Wolfmother).

Betyg: 8/10




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0