BLACKMORE´S NIGHT - Autum Sky

Det är med viss tvekan denna platsar in under denna blogg med namnet GUBBROCK. Ritchie Blackmore gör just nu allt annat än gubbrock. Det enda man känner igen från den Blackmoore jag minns från hans tider i Rainbow och Deep Purple är hans suveräna gitarrspel. De senaste åren har han som många vet ägnat sig åt att spela folkrock tillsammans med sin hustru Candice Night. Jag gillar hursomhelst hans nya plattor, på något sätt är de svängiga med mycket bra sång av Night. Den här plattan börjar med en rad överraskningar, direkt undrar jag vart jag hört första låten Highland förrut. Så kommer det, det är ju Nanne Grönvalls låt som skrevs av Peter Grönvall och Marianne Grönvall. Låt nummer tre, Journeyman känns också bekant, visst där satt den, Vandraren med Nordman. Man kan inte annat än bli stolt, två engelska versioner av svenska låtar på en platta av Ritchie Blackmoore. Nu förstår ni kanske också vilket stuk det är på plattan. Tung folkrock med starka inslag av irländsk folkmusik. Det här är bra, faktiskt riktigt bra.

Betyg: 6/10



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0