TANK - War Machine

TACK TANK! Jag har gåshud över hela kroppen när jag skriver detta. Vem hade kunnat tro att återförenade TANK skulle leverera en platta som lika bra kunde vara inspelad 1984. Jag var väl under 80-talet aldrig något större fan av denna grupp, hade plattan This Means War som snurrade några gånger. Nu släpper de en platta som får hakan att ramla ned till knäna. Inledande Judgement Day säger en hel del om plattans innehåll, och följande Feast Of The Devil och Phoenix Rising kunde lika bra ha gjort av den gamla klassiska grupp VARDIS. War Machine får håret att resa sig, låter som en riktig gammal klassiker av Tygers Of Pan Tang. "War Machine" är ett fullständigt superbt album! Eftersom deras historia är så lång är en del killar i bandet nya, bl.a. finns i lineupen 2010 Bruce Dickinson's basist Chris Dale och f.d. Rainbow-frontmannen Doogie White! Det här är en ren och rak 80-talsplatta som är NWOBHM när det är som bäst. Man får inget knaster och ljudet är suveränt, det är det som skiljer från de gamla vinylerna. Det finns inte en dålig låt på plattan, bara bra, nej helt enkelt suveräna. Detta måste vara en av årets comebackalbum och det är nog bara Accept som kan ta upp kampen mot detta album. Gillar man 80-tal, gillar man NWOBHM, gilllar Man Tygers Of Pan Tang, gillar man Vardis, ja då gillar man detta.
TACK,  TACK TANK, nu kommer min första 10:a någonsin i betyg!

Betyg:10/10


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0