STURM UND DRANG - Learning To Rock

Dessa grabbar från Finland, knappt torra bakom öronen, har släppt två album. Första plattan måste vara en av de mest underskattade plattorna någonsin. Visst, det låter grabbigt i sången, men vilka låtar. Idel störtskön partyrock, och visst, inte konstigt att det är alla småtjejers stora favoriter. Det skiter jag i, jag gillar dessa grabbar helskarpt, så unga och så begåvade. Plattan bjuder på riktiga hits, bland annat Rising Son, och några har redan varit en radioplåga. De har spelat runt i Sverige, bland annat på Storsjöyran. Grabbarna bildade bandet 2004 på väg hem från en konsert med Judas Priest. Många skrattade åt dessa grabbar, men när de fick gå som förband till The Hellacopters togs de på allvar och erbjöds ett skivkontrakt. Jag tror att de här grabbarna blir stora - RIKTIGT STORA och att räkna med i olika former i framtidens hårdrock. Jag bara älskar deras platta!

Betyg: 5 i kategorin mest underskattade plattan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0