W.A.S.P - Stal showen

Denna kväll var det egentligen Axl Rose och Guns ´n Roses som skulle vara höjdpunkten, men så blev det inte. Spelningen före med W.A.S.P var nog det bästa jag sett på länge. Blackie och hans gäng hade säkert 20 000 i publiken, och när han klev ut på scenen och lovade att bara spela låtar från deras två första album så vrålade publiken i extas. Det löftet han han inte riktigt, utan han passade faktiskt på att dra två låtar från deras senaste album som kom i våras. Det här var riktig rock ´n roll, klassiska låtar och hög volym. "I Wanna Be Somebody", "Wild Child", "Blind in Texas" och "LOVE Machine" och en trogen publik som kunde alla låtar och allsången gick hög hela kvällen. Blackie berätatde också om första gången han var i Sverige och då han figurerade i all media och TV som en ondsekfull och elak månniska. "Allt jag ville var ju bara att spela mina låtar", sa han. När man ser W.A.S.P idag så har man svårt att förstå reaktionerna på 80-talet och Siwert Öholms reaktion, medias varning om hur farlig musiken är. Jag skulle vilja beskriva deras musik som ytterst trallvänlig och egentligen helt enkelt en melodiös klassisk 80-tals hårdrock. Till och med Lordi framstår som bestialiska jämfört med W.A.S.P. Nu blir det att införskaffa någon fler platta, jag har ju egentligen aldrig varit ett stort fan av W.A.S.P, men man är ju inte sämra än att man kan ändr sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0