Ozzy Ozbourne - Scream

Ny platta från en av våra största inom hårdrocken. Mytomspunnen, medicinskt under, levande död, kalla honom vad ni vill, men Ozzy verkar överleva det mesta. Nu ska man forska på 61-årings kropp, han borde ju vara död för länge sedan. Senaste plattan Scream, ja, jag skriker. Kan inte bestämma mig, är det bra? Är det Ozzy? Ja, det är det och han kommer att sälja hur mycket som helst bara för att det är Ozzy. Men jag saknar det gamla Ozzy, har faktiskt varit tvingad att spela en rad gammla Ozzyplattor för att kunna skapa mig en bra bild, och man kan bara konstatera att han aldrig kommer upp i klassiker som Diary Of A Madman eller Ozzmosis. Man saknar faktiskt Ozzys känsla för melodiös men hård rock, han gör bra försök med Let Me Hear You Scream Let It Die. Men, nej, tyvärr Ozzy. Av mig får du inget toppbetyg, den tar sig efter några varav på skivtallriken och jag ger plattan en plats i mitt skivställ. Naturligtvis blir plattan en dundersuccé, bara för att Ozzy är Ozzy, allt annat vore oväntat.

Betyg: 5/10

Releasedatum:
2010-06-23



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0