W.A.S.P - W.A.S.P vs The Last Command

Har roat mig med att lyssna igenom de två första plattorna från W.A.S.P. Jag kan bara hålla med alla W.A.S.P fans om att detta är två riktiga kultplattor. Första plattan innehåller som första spår radioplågan och hiten "I wanna be somebody" och följs direkt av "L.O.V.E machine." Två riktigt bra låtar, men tyvärr mäste jag säja att sedan blir det lite tamt, och även om resten av plattan innehåller en rad klassiker så är det andra plattan The Last Command som jag fastnar riktigt för. Öppningslåten "Wild Child" är en riktig kanonlåt, och jag förstår vart Lawless hämtade  inspirationen till sitt senaste album. Det kommer från den här plattan, och introt till Babylon från senaste albumet känns igen från "Wild Child". Jag har dessutom svårt att förstå det ramaskrik som gruppen lyckades få svensk media att blåsa upp. Det härt är väl det närmaste melodiös rock och välskrivna texter man kan komma. Om man idag skulle jämföra detta med någon form av satanistisk heavy metal så kommer Hammerfall att framstå som brutala. Nej, detta är bra, riktigt bra, melodier man minns och bra sång, helt enkelt tung, melodiös hårdrock. Väl värt att införskaffa för er som inte tredan har dem i samlingen, ett litet extra plus för album nummer två.

W.A.S.P                  Betyg 7/10
The Last Command  Betyg 8/10




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0