W.A.S.P - Babylon

Vilken platta, jag är mållös. Här har man väntat sig värsta mardrömsrockarna, se bara hur omslaget ser ut, och vilket rykte gruppen har, fördomarna hopar sig på himlen. Men, så kommer denna platta. Jag säger bara det, låten Babylon´s Burning är helt kanon. Den lyfter hela plattan. Efter den kommer deras version av Deep Purples höjdarlåt "Burn". Blackmoore, Coverdale och grabbarna kunde nästan inte ha gjort det bättre själv. Plattan är fylld med skön 80-talshårdrock, låten "Seas Of Fire" är ett bra exempel. Jag måste säga att Blackie Lawless har en röst som passar högt tempo såväl som ballader, hans röst är speciell och grymt bra, vilket låten "Godless Run" är ett bra exempel på. Som avslutning på hela plattan slår man till med Chuck Berrys "Promised Land". Ja, vad ska man säga, oväntat, men en platta med bredd. Jag är defintivt ett fan av W.A.S.P efter detta och ser fram mot deras spelning på Sweden Rock Festival i sommar.

Betyg:5



Releasedatum:
2009-10-09

Kommentarer
Postat av: Marcus

FAn vilken bra skiva..grymt wasp

2010-02-01 @ 23:02:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0