Tygers Of Pan Tang - Del 1

Tygers Of Pan Tang bildades 1978 och är idag förutom Blackfoot mina absoluta favoriter. John Sykes är den mest kända av bandets medlemmar och han var aktiv i bandet 1980-1982,  för att senare gå med i Thin Lizzy och Whitesnake.  Jess Cox var originalsångaren, och det är nog hans ”raspiga” röst som är Tygers för mig och många andra. Plattorna Wild Cat och Spellbound är de två första och också de bästa enligt många, jag håller med, men tredje plattan Crazy Nights med John Deverill tillhör ändå mina favoriter och är den som berört mig mest. Den bryter mot de två första och har en svängig och hård metal samtidigt som den är melodiös. Robb Weir är denna enda originalmedlemmen som fortfarande finns med i bandet, och bandet fortsätter att leverera.

Fortsättning följer....

   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0