Sky High - Freezin´ Hot

Sveriges svar på ZZ-Top. Clas Yngström och hans Sky High. 1985 kom deras tredje platta Freezin´Hot, och som blev deras riktiga genombrott. vem har inte dansat sig svettig till I Ain´t Beggin´? Själv glömmer jag inte Åsele Marknad samma år, parkeringen utanför Trillen, I Ain´t Begggin´på högsta volym i en öppen amerikanare och ett tjugotal studsande partysugna människor runt om bilen, det här var rock´n roll då den är som bäst. Jag blev helt såld på denna bluesrock, och ett år senare kunde jag se Sky High live i Umeå. Jag var så nära den låga scenen att jag ramalde in på den och hamnade under Clas mikrofonstativ, han tittade lite irriterat på mig innan några vakter hjälpte mig bort. Snacka om närkontakt. Gillar man ZZ-Top, gillar man blues, gillar man rock, gillar man bra gitarrspel, ja då gillar man Sky High och denna platta.

Betyg: 5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0