PUSH & Angel

Börjar med lite recensioner av de lågprisplattor jag köpte. Det är faktiskt så att man får lite av det man betalar för. PUSH är egentligen en riktigt bra platta, och den fjärde av de danska AOR-rockarna frontad av Martin Peters. Bra texter, bra låtar, och en röst som gör att allt påminner om Journey. Men så dåligt ljud, man hör ju inte vad karln sjunger. Med den rösten så måste man ge honom utrymme. Känns billigt och hemmainspelat, varför betyget bara blir en tvåa.



Angel - nåja, här har vi damen som försöker låta som Doro, men det blir mer som en blandning av Tarja ovh Doro och låter helt enkelt metalopera. En bra platta, men inte riktigt hårdrock. Sköna ballader helt enkelt. Man blir rent ut sagt gråtmild. Säkert bra för dem som gillar det. Jag kan som sagt hitta vissa sköna låtar och stunder, men det blir bara för mycket, inte min grej riktigt, men jag måste ändå ge plattan ett hyfsat betyg på grund av bra sång, musik och bra texter. Betyg:3
Här kan ni se videon: http://www.lastfm.se/music/Angel/_/A+Woman's+Diary

Angel - A Woman's Diary - Chapter 1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0