Vem minns Route 45?

Här kommer det första inlägget om ett band som fängslat mig. Route 45 eller Väg 45 från Slagnäs. Vilka minns inte detta gäng. Jörgen Stenberg på sång, Staffan Bjuhr på gitarr/bas, Mattias Svahn, gitarr, Kenneth Eriksson, trummor, Robert Degerfalk, bas, Ing-Marie Bjuhr Bergström, synt/sång och Angela Stenberg, sång. Visste ni att denna anrika grupp faktiskt släppte en platta 1996? Den heter lite fyndigt "Hits we almost did....", och är faktiskt en riktig partyplatta. Inledningsspåret "The Letter" följs av bland andra Susie Q och inte minst Ted Nugents Dog Eat Dog med flera. Lite roligt är plattan spelades in på Tjintokk Records. Tjintokk AB är idag Arjeplogs kommuns största privata arbetsgivare, och startades av lokala bybor och är lokaliserat i Slagnäs. Idag är Angela och Jörgen Stenberg ägare av SIS AB ( Stenbergs i Slagnäs AB), och på hemsidan står följande: Grundaren och VD:n Jörgen Stenberg är sedan drygt 20-talet år en av förgrundsfigurerna inom den idag välkända biltestindustrin i Lappland, och startade 1986 det idag dominerande biltestföretaget NMI AB i den lilla byn Slagnäs i Arjeplogs kommun. Jag hoppas att vi får höra honom vid sångmicken fler gånger. Faktiskt så fick jag se Route 45 live på River Hotell i Sorsele för fyra år sedan, det var en efterlängtad comeback och det var fullt av nostalgiska inlandsbor.

Betyg:

 

Kommentarer
Postat av: Staffan Lindkvist

Klart man minns Route 45. Dom hade ju Staffan Bjuhr som är en gitarrguru utan dess like!! Såg dom uppträda på hotellet i Sorsele under sina glans dagar och är även jag innehavare av partyplattan ovan. Kul blogg förexten!

2009-11-30 @ 15:21:59
Postat av: Bogge

Skoj att du tycker det, kom gärna med förslag och tips på bra och annorlunda grupper.

2009-11-30 @ 16:19:20
Postat av: Linkan

Jag är dåligt uppdaterad på nyare rock´n roll utan letar efter gamla plattor som jag inte hört på år och dar. Nine Day Wonder:s Only the dancers och Todd Rundgrens Utopia: RA har jag nyligen fått uppleva igen med ett leende på läpparna

2009-12-01 @ 11:23:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0