Rockens drottning

Doro Pesch, eller Dorothee Pesch som hon egentligen heter, är defintivit hårdrockens drottning. Har ni inte hört henne, så rekommenderar jag starkt att prova på en platta av henne, och då plattan Classic Diamonds från 2004. På den plattan visar denna metalsångare från gruppen Warlock vilken röst hon har, där hon tillsammans med symfoniorkestern "The Classic Night Orkestra" gör några riktiga höjdare, och bäst är hennes och orkesterns tolkning av Judas Priest låt Breakin The Law. Det blir ett mäktig sound med hela orkestern bakom. Det sköna med Doro är att hon varvar riktiga metall-låtar med sköna ballader, och varvar mellan engelska och tyska. Doro har sålt över 2 miljoner plattor, och jag måste erkänna att jag hade stora förväntningar innan hon skulle göra entre på SRF:s stora scen och hon infriade alla. Det var en helt sanslöst bra konsert. Denna 46-åriga rockdrottning är kanon! Doro lämnade Warlock efter fyra plattor eftersom hon var den enda originalmedlem kvar och namnet Warlock tillhörde skivbolaget. Hon har emellertid efter flera år återfått rättigheterna till namnet Warlock.



Doro - Classic Diamonds

Betyg:



 


Releasedatum:
2004-10-06

Kommentarer
Postat av: pelle

Lyssna på dreamtide 3 skivor ge mig ett utlåtande sen men lyssna mer än en gång

2009-11-26 @ 20:02:44
Postat av: Bogge

Jag har lyssnat på den senaste skivan, första gångerna var jag inte så förtjust, men den blir bättre och bättre, faktiskt riktigt bra. Jag ska göra en seriös bedömning sen, jag lovar.

2009-11-26 @ 20:13:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0