Kizz - Sonic Boom

Då var den här, den första plattan på 11 år från bandet som har spelat sedan jag var 7 år och har sålt över 80 miljoner skivor. Det här bandet var nog min absolut första kontakt med hårdrocken, men det blev aldrig så där på riktigt. Det var några jag hörde talas om och istället missade jag dessa artister under flera år. Jag dök rakt på monsterrockare som Tank och Demon. Min kusin som är tre år äldre lät däremot Kiss plattor snurra flitigt på skivtallriken. När jag väl fick upp ögonen för bandet var det nästan försent, Heavens on fire, var väl den låt som fick mig att fastna för gruppen. När jag köpte senaste plattan var inte förväntan särskilt stor, och efter de två första spelningarna var jag besviken. Jag fick ge dem en chans till. Efter fem genomspelningar så kan jag konstatera att detta är en riktigt höjdarplatta. En Rock´n roll av yppersta världsklass, och jag måste hålla med Gene Simmons som säger att det är den bästa plattan som man har gjort sedan Destroyer. Man får gå långt tillbaka i deras karriär för att hitta en sådan platta. Vilket rock, vilket ös. Det är en platta man måste ge en chans. Albumet, som producerats av bandets Paul Stanley, innehåller 11 nya låtar.karriär.
SONIC BOOM är det första KISS-albumet där gitarristen Tommy Thayer figurerar bredvid Paul Stanley, Gene Simmons och trummisen Eric Singer.
Jag ser fram mot deras konsert på Stockholms stadion den 12 juni 2010.

Betyg:



Releasedatum:
2009-10-07

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0