Jorn - vilken röst!

Jag har tidigare nämnt norrmannen Jorn Lande i mina inlägg. Jag anser att han tillhör de absolut främsta inom hårdrocken, en röst i klass med Ronnie James Dio har satt honom i rockens finrum. Han är en sångare som alla stora band vill ha som gästartist på sina plattor. Jag kommer att skriva mycket om honom eftersom han är en av mina absoluta favoriter. Detta inlägg kommer jag att berätta om hans framträdande på Nordic Rock i Umeå. Jag tycker det är tråkigt att så många missade möjligheten att se honom eftersom spelningen var förlagd till 20.00, lite väl tidigt för att ge honom det utrymme han förtjänar. Jag pratade med en hel del människor, och flera som aldrig hört honom förut, och alla var lika eniga, vilken röst! Vilket ös! Vilka låtar! Det var kommentarerna. Han gjorde en riktig kanonspelning, och eftersom han spelar på SRF till sommaren igen finns faktiskt möjligheten att se honom ännu en gång. Jag ska senare i min blogg återkomma med lite fakta om denna fantastiska sångare och en recension på hans plattor, men om ni redan nu är sugna på att höra honom, köp senaste plattan Spirit Black, den gör ingen besviken. Bland annat gör han en egen tolkning av Thin Lizzys The Sun Goes Down.


Kommentarer
Postat av: pelle

mark boals

2009-12-01 @ 22:55:14
Postat av: pelle

edge of the world

2009-12-01 @ 22:56:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0