Dare - Arc Of The Dawn

Så kom den äntligen, som jag har väntat. Den nya skivan av Dare. Dare's historia börjar i Thin Lizzy för ledaren Darren Wharton var med i bandet på Chinatown etc. Dare blev ett stort band på eget håll i och med debuten, och plattorna "Belief" och "Beneath The Shining Water" är två riktiga höjdarskivor med lugn irländsk/keltisk klang kombinerat med rak rock. Såna plattor som man bara myser till. Förväntan på Arc Of The Dawn som innehåller 12 låtar var stor, men tyvärr måste jag säga att denna platta inte alls fängslar mig som föregångarna. Faktiskt känns det stundvis som låtarna blir enformiga, och jag har faktiskt lite svårt att skilja dem åt - varför tyvärr inte heller betyget blir särskilt bra.

Betyg:







Releasedatum:
2009-10-26

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0