Work Of Art - Artwork

Eftersom jag recenserat skivan W.E.T så känns det som jag även bör göra en liten kommentar runt Work Of Arts platta där Robert Säll (W.E.T) ingår som kompositör och gitarrist. Detta är en grupp med tre kostymklädda herrar, förutom Säll så är det  Lars Säfsund på sång och Herman Furin på trummor. Att kalla detta hårdrock, ja det blir svårt för mig. Pop skulle jag snarare vilja säga, kanske hårdpop!!?? Ja, det låter mycket Toto, och är som sagt en platta för alla som gillar melodiös rock. Jag köpte den i början av 2008 då den släpptes, men jag fastnade aldrig riktigt för musiken, så den blev faktiskt liggande tills W.E.T släppte sin platta, och jag var tvungen att gräva fram den och försöka ge plattan en chans till...men, nej, inte riktigt min smak. Inga låtar som fastnar, och ganska ordinära texter och melodislingor. Då är W.E.T betydligt bättre tycker jag.

Betyg: 3





Releasedatum:
2008-02-20

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0