Whitesnake live!

Visst lever de gamla banden, och de skaffar nya anhängare. Vid vårens Nordic Rock fick jag förmånen att få se David Coverdale och hans Whitesnake live för andra gången. Första gången var 2005 på SRF och då imponerade inte den ”gamle” särskilt mycket på mig. På spelning i Umeå i våras var det andra tongångar, han gav helt enkelt järnet, och framförde låtarna med glöd och energi, samt att han bjöd på de riktiga klassikerna. Kanske en något för tidig spelning, men de runt fem tusen i publiken verkade ändå stormtrivas. Min grabb Joel var helt salig efter spelningen, och här nedan kommer hans beskrivning av bandet Whitesnake.

”Många kända gitarrister har spelat i White Snake, bland annat Steve Vai, John Sykes, Vivian Campbell och Doug Aldrich (som fortfarande är aktiv inom gruppen).
White Snake har sålt över 100 miljoner skivor.Jag tycker att ni ska prova lyssna det är värt jag lovar.             White Snake är ett gammalt band.
Som har skrivit väldigt många låtar.
Allt är inte jätte hård rock utan dom sjunger också några lungna låtar men allt är hård rock.
White Snake kommer från London.
Jag har själv varit och sätt dom i Umeå.
Jag tyckte att dom var bra från första början allt dom gjorde var en så stor upplevelse.”





Joel Edström diggar Whitesnake


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0