Bon Jovi - The Circle

Vilken skivbomb, The Circle, cirkeln är sluten. Det här måste vara en av årets bästa plattor. Nya Bon Jovi är en kanonplatta. Annars är jag lite rädd för alla dessa comebacker. Det verkar ju som om precis alla 80-talsgrupper ska göra nya plattor, och att alla försöker hitta sina ”rötter” igen. Det är ju så att många hade sin storhetstid under 80-talet, för att sedan under 90-talet försöka ”marknadsanpassa” sin musik, vilket sällan lyckades särskilt bra. Artisterna i banden utvecklades mot olika håll och många ville pröva på solokarriärer. Jon Bon Jovi är inte sämre, han har precis som Joey Tempest experimentera och försökt på lite solokarriär utan att lyckas särskilt väl. Både Europé och Bon Jovi har gett ut plattor under 2000-talet, utan att riktigt lyckas, det låter ju inte som man är van att höra Bon Jovi. Men, nu, med denna platta så visar man sin storhet. Här mixar man på ett bra sätt de tre senaste decenierna, och i den helt suveräna ”Work for the working man” har man knyckt basen från Living on a prayer, vilket blir ett avtryck för ett klassiskt Bon Jovi sound. Denna platta får ett mycket högt betyg, för egentligen är jag inte något stort Bon Jovi fan, men jag får ändra mig efter denna platta som är bandets elfte i ordningen.

Betyg:



Releasedatum:
2009-11-11

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0